Բոլորս  էլ  մահկանացուներ  ենք  և  մի օր  հեռանալու  ենք  երկրային   կյանքից: Իսկ  երբևէ  մտածե՞լ  եք, թե հարազատի  հուղարկավորությունը  այսօր   ինչպիսի՞ դժվարությունների  հետ  է  կապված: Մոտավոր  հաշվարկով  պատշաճ  մակարդակի  թաղում  կազմակերպելու  համար  անհրաժեշտ  է  3000- 4500 դոլլարին  համարժեք  դրամ, որի  մեջ  են  մտնում  նաև  իրիկնահողի  և  յոթնօրեքի    ծախսերը: Իսկ  եթե  այս  ամենին  գումարենք  նաև  քաղաքներում   հողհատկացման  համար « նախատեսված» գումարը, ապա  հարազատների  վիճակը  դառնում  է  ավելի  խճճված: Բայց  եկեք  համաձայնվենք, որ  մեր երկրի միջին  աշխատավարձ  ստացող  քաղաքացին  նման  դեպքերում  կանգնում  է  ֆինանական  լուրջ  դժվարությունների  առաջ: Դեպի  Եվրոպա  գնացող  մեր համերկրացիներից  շատերն   այս  պարագայում  ևս   հետևում  են  նորաձևությանը և  հավելյալ  ու  անտեղի  ծախսեր  են  կատարում: Կան  նույնիսկ  մարդիկ  էլ, որ  դիմում  են  սգո  սրահներ, որ «պրոֆեսիոնալ» կերպով  ձևավորեն «մեռելի  տունը»: Այստեղ էլ  են  շատ  հարցերում  տարբերվում  հարուստի  և  սովորական  քաղաքացիների  կազմակերպած  հոգեհանգիստի  և  հուղարկավորության  արարողակարգերը: Իրենց  «շքեղությամբ» հարուստները  մրցում  են  առաջինը  լինելու  համար, բայց  մոռանում  են, որ  ի վերջո  բոլորն  էլ  գնում  են  այնտեղ, որտեղ  հավասարություն  է  և  իրենց  հարուստ  լինելը  էական  նշանակություն  ունենալ  չի  կարող: Շատ  հետաքրքրասերներ ուղղակի  մասնակցում  են  հոգեհանգստին  տեսնելու, թե  ո՞վ  ինչպե՞ս  է լացում, ի՞նչ  են  հագցրել  հանգուցյալին, ինչքա՞ն  ծաղկեպսակ  կա  դրսում  դրված(հարմարեցնում  ու  կարդում  են, թե  ո՞ւմ  կողմից  են  բերված և  մոտավոր   որոշում, թե ի՞նչ  արժողություն  կունենան), ինչպիսի՞  պատրաստություն  են  տեսել  հարազատները  և  հետաքրքրվում  են, արդյո՞ք փող  հավաքելու  են, թե ` ոչ: Իսկ  այս  ընթացքում  խեղճ  հարազատները  զբաղված  են  գումար  հայթհայթելու, առևտուր  անելու  և  այլ  մանր - մունր  գործերով  և  չեն  էլ  հասցնում  սգալ  իրենց  հարազատի  կորուստը: Հետաքրքիր  է, թե  ո՞վ  է  սահմանել  այս  կարգը, ինչո՞ւ  մեր  Հայ  Առաքելական  Եկեղեցին  չի  կանոնակարգում  թաղման  ծիսակարգը: Ո՞վ  է  ասել, որ  թաղման  օրը  պարտադիր  է  հարյուրավոր  մարդկանց  համար  « պատրաստություն » տեսնելը, իսկ  եթե  այդ  մարդիկ  գումար  չունեն  ու  պարտք  են  խնդրել  մեկ  ուրիշի՞ց: Ինչո՞ւ  Ազգային  Ժողովում ` ապագա  մահկանացուների  կողմից  չի   ընդունվում  համապատասխան  օրենք, որով  էլ  կկանոնակարգվեն   այս  հարցերը, կամ  ինչո՞ւ   ամբողջ  կյանքը  պետության  համար  աշխատած  և  թոշակի  տարիքին  չհասած, մահացած   քաղաքացուն  չի  տրվում  պետության  կողմից  նախատեսված  միանվագ  գումարը: Ինչո՞ւ դիահերձման  ծառայությունը  անվճար  չէ  և  այն  իր  վրա  չի  վերցնում  պետությունը(լավ կլիներ, որ  դատախազների  փոխարեն  բարձրացներին  դիահերձող  բժիշկների  աշխատավարձը  և  այս  ծառայության դիմաց  քաղաքացիներից  կամայական գումարներ  չպահանջեին ): Մեր  ոչ  կանոնակարգված  «ավանդույթների» պատճառով,  հանգուցյալին  հողին  հանձնելուց  հետո, նրա  հարազատները  երկար  ժամանակ  թաղվում  են  պարտքերի մեջ, քանի  որ  այս  ամենին  հաջորդում  են  մյուս  տաղավարները  և  անելանելի  դրության  մեջ  դնում  հազիվ  ապրող  մարդկանց: Ո՞վ  է  լինելու   այն  համարձակը, որ  վերջ  կդնի  այս  ձևականություններին  և  առաջին  անգամ  գերեզմանատնից  սգո  թափորը «Հանդիսությունների  տուն» գնալու   և  սնվելու  փոխարեն`  հարազատներին  իրենց  կորուստը  սգալու   հնարավորություն  կտա: Հավատացեք,որ  հարազատների  «պարտքը»    իրենց  հանգուցյալի  պատվին  հոգեհաց մատուցելու  մեջ  չէ, դա  ոչինչ  չի’  նշանակում,մի’  բամբասեք  նրանց  և   սեղանի  պարունակությունը: Չէ ՞որ  այս  ամենին  հաջորդելու  է  նաև   գերեզմանաքարի պատրաստման  և շրջակա  տարածքի  բարեկարգման  դժվար  ու  ծախսատար   գործը: Կարծում  եմ, որ  հասարակական  ճնշման  և պահանջի  դեպքում  և’  Եկեղեցին, և’ Օրենսդիրը  համապատասխան  օրենքի  միջոցով  կկանոնակարգեն  այս  կարևոր  հարցերը  և  կթեթևացնեն  մեր`  հազիվ  ապրող  քաղաքացիների  հոգսերը: Եղեք  առողջ  և  թող  երբեք  այս  հարցերի  շուրջ  մտածելու  առիթներ  չունենաք:

Կայքում տեղ գտած մտքերն ու տեսակետները հեղինակի սեփականությունն են և կարող են չհամընկնել BlogNews.am-ի խմբագրության տեսակետների հետ:
print Տպել