Ժամանակային անջրբեդ կամ  Հայաստանում ժամանակը սահմանվում ` Գյումրվա տեղական   ժամանակով

ՀՀ և մեր ազգի պատմության մեջ եզակի իրադարձության  ներկաներ ենք: հունվարյան  սպանությունը ցնցեղ ողջ  հայությանը  և լինելով ռուս զինվորի  կողմից  հերթական ոտնձգությունը   խուճապի մատնեց  հայ հասարակությանը:Լրատվականներում նախորդող տարիների վերնագրվող հոդվածների ֆոնի վրա` այս մեկը ահասառսուռ  էր իր դաժանությամբ , մերկապարանոց  ու ահաբեկման  կտրուկությամբ :Անդամալուծված հայ և Գյումրու հասարակության համար այս դեպքը իրականում անձնական մարտահրավեր  էր յուրաքանչյուր համար և բոլորի մոտ կար օդում կախված ապրելու և մեռնելու վտանգը :Շատերը երևի թե պատեկրացնելով թե ինչ ներհասարակական և արտաքին մարտահրավերներ են նետվել այս ոճրագործությամբ ` միևնույն  ` մնում  էին   պարզ <<հերիք եղավ>> կամ << կարող էր մեր տուն մտնել ու մեր վրա կրակել >> մտավախությամբ:Լուրերում տարածվածը թե << հանցագործը շարժվում է Երևան >> և << Երևանում  իրականացվում են ոստիկանապարեկային ստուգումներ >> ձևակերպումները  խուճապի մատնեցին  նաև մայրաքաղաքի  բնակիչներին և բոլորի մոտ առկա էր շոկ  և անզորության զգացողություն:

Անզորության զգացողության ժամանակ մարդիկ փնտրում  են իրենց նմաններին որպեսզի հարցնեն ու որոշեն հետագա ապրելու  քայլերը   բաժանվելով  փոքր ինքնակազմակեպվող խմբերի  ու փորձելով միանալ  այլ  խմբերի հետ : Բանականության սահմանը այս դեպքում  հավաքական որոշում է և այն ինչ կատարվեց Գյումրիում  դրա վառ ապացույցն է:Մինչև Հյուպատոսարանի վրա քարերով  հարձակվելու փորձը գյումրեցիները բազմաթիվ անգամ հայտարարել էին , որ հարցը  քաղաքական դաշտ տեղափոխելը պայթյունավտանգ է և կէժանացնի   բոլորի կողմից հրապարակված << մարդասպանին դատել ՀՀ տարածքում>> կոչը:Գյումրեցու ինչին էր պետք մարդասպանին տեղում դատելը ունի պարզ բացատություն` ,- որպեսզի հաջորդիվ  ռուսական բազայում ծառայողները թույլ չտան իրենց նման  ոճրագործություն    ու անհարգալից վերաբերմունք ցույց տալ  այն բնակչության հանդպեպ `ովքեր դարերով համատեղ ապրել,բարեկամացել և  հարգանքով են վերաբերվել իրենց նկատմամբ:Քաղաքկանացնելու դեպքում  հարցը մտնելու էր փակուղի  և ժողովրդի  զայրույթը  դեն էր նետվելու ` դառնալով  միջհայկական խնդիր  և ստեղծելով  հայ ռուսական հարաբերությունների նոր ընկալում :Գյումրեցինեիս մոտ հստակ էր այն գիտակցությունը որ կարող է բողոքի արտահայտման խաղաղ  ձևը տեղիք տալ սադրանքներին , բայց մարդ երբ հասնում է ճգնաժամային իրավիճակի  և հավաքվում իր պես հազարների  հետ  չի կարող կայացնել միանձնյա որոշում   և առավել ևս  փոքր առաջնորդողների թիմով այս իրավիճակները կառավարելը դառնումէ անհնար անգամ ամենաբարձր հեռարձակման սարք ունեցող փայլուն գլուխների համար: Հայտարարված ավտոերթի օրը նախատեսված էր այն ավարտել Գյումրու Սուրբ Նշան եկեղեցում   հոգեհանգստի  արարողությանը մասնակցելով , բայց արդեն մարզի դատախազության դիմաց  մասնակիցները բարձր պաթոսի ազդեցության տակ  որոշեցին մեկնել   ռազմաբազա: Որպեսզի հասկանալ  թե ինչ կարգի աղետաբեր կարող էր լինել այս ամենը ժամանակ էր պետք  ու հստակ բանականությունը: Բանականությունը տեղը զիջել էր   հասարակական տարբեր  սոցիալական խմբերի համընդանուր  տրամաբանությանը  և հրմշտոցով  ու աղաղակով  երեք անգամ ոստիկական  շարքը ճեղքողները միայն բազայի  պահակային կետից առաջ սկսեցին  հասկանալ որ բախումը անխուսափելի է և ինչով սկսեցին աշխատել  ներքին ` անձնական ու հավաքական կշիռները : Գնալ առաջ ? ներկայացնել պահանջը ? թե իրականացնել այլ կառավորվող որոշում ?Պատկերացնելու  համար իրավիճակը բոլորի մոտ հարց առաջ եկավ  մնալ տեղում   ու տևականորեն  առաջ տալ պահանջը  թե ..../ թե էս դեպքում  ընդամենը որոշ տեղացիների կողմից հնչող ճարահատ  որոշումներն  էին:Ցուցարարներս բաց էինք թողել մեկ փայլուն հնարավորություն: Բանը նրանում  է, որ  երբ հասանք   ոստիկանական պատնեշին  ` վերջիններս արդեն կապվել  ու պայմանավորվել  էին  ռուսական կողմի  և և մեզ առաջարկեցին  հինգից տաս հոգով գնալ մտնել ներս / բազա / և ներկայացնել  քաղաքացիների պահանջը: հրաշալի տարբերակ էր մի քանի  կետերով հիմնավորված- նախ որ  տեղում կարելի էր գրել այս պահանջը - հանդիպել ռուսական բազայի հրամ կազմի հետ - լսել ափսոսանքի , ներեղության խոսքը - առաջարկել տեսնել և հավաստվել , որ մարդասպանը այդտեղ է - ստանալ ինչ որ բանավոր երաշխիքներ  , որ մեր պահանջը կկատարվի / այս դեպքում ԶԼՄ  ներկայացուցիչը այն կարձանագրեր  և կդառնար փաստ /։

Սակայն  մասնակիցների / էս դեպքում արդեն ամբոխի / առաջ շարժվելուց  դուրս պրծնողներս նկատեցինք որ հետևից բացականչողներ կան մի քանի հոգի, որոնք և վիժեցրեցին այս հնարավորությունը երբ հարցնում էինք թե կարող եք պատասխան տալ հետագա զարգացումների համար ? ... եղան մի քանի / ինչքան որ հնարավոր էր  այդ կարճ ժամանակահատվածում  զրույցներ/պատկերացնել է պետք թե մութը ընկնելուց հետո  ինչ կարող էր կատարվել .... սադրանքը կարող էդ դառնալ << դիրքերի>> և այս  և հակադիր կողմից  ու այս դեպքում  հայ ոստիկանը ով եկել էր կարգ պահպանելու հայտնվելու էր երկկողմանի  հարձակման դաշտում  և   ներքաշվելու էր խորը  ու անկառավարելի  խնդիրների մեջ

Փառք աստծո - ... հանդարտվեցին երիտարասդները հաջորդ առավոտը  առողջ տրամաբանող գյումրեցիներիս համար , ովքեր  առանց այլևայլության փորձել էին պատասխանատվություն կրել իրավիճակի այդ հատվածի ու հետագա զարգացումների համար , դարձավ եղածը հասկանալու  ու հետագան պատկերացնելու   օր Ստացվում է , որ մի խումբ Փանջունիներ  գյումրեցի միջին տարիքի որոշ հեղինակություն վայելող և խոսք ասողներին  մատնացուցել են  որպես սադիչներ: բնական է որ թասիբով  գյումրեցի քսանից քսանհինգ տարեկանը ով քիչ է հետաքրքրված քաղաքի  մտավորականությամբ  միանգամից ընկել է կասկածների մեջ:

Մենք Գյումրեցի մտավորականները զրկված էինք լսելի  լինելուց  և  ցուցարարներին ամբոխի վերածելը ստացվել էր հյուպատոսարանի վրա  քարերով գնալու օրվա մասին շատ բան ասել պետք չէ: ՄԻ քանի ուշագրավ կետեր- այդ փողոցում  քարերի կույտեր են հայտնել մինչև ցուցարարների այդտեղ հասնելը/ ասում են թաղի  բնակիչները/- այդ օր մի քանի  տուփ ձու  էր վաճառվել  խանութներում- ինչու էին  ցուցարարների  որոշ/ ոչ նկատելի մասը/ խմել ?.... քար շպրտողների  մի գուցե նկատելի մասը , բայց այս կարգի արարք անողները բաժանվում են երկու մասին ` մեկը կխմի սկսզբից մեկը վերջում , քանի որ արարքը  սովորական  ծառ տնկել չէ: իսկ թե ցուցարարների որ մասն էր քար քցում  ` կասեն թվաբանությունից հինգ ստացողնեը , բայց այն որ ոչ ութանասուն ` սա միանշանակ :Հետագա ընթացքի լուսաբանվելով քայլ քայլ ցույց է տալիս թե ինչպես  և ում շնորհիվ այս մղձավանջը դառավ կառավարելի  ու թե ինչքանով  նախապես ասված և պատգամավորի խոսքը դարձավ լսելի.....

ԱՆՋՐԲԵԴ

Հայ ռուսական հարաբերությունները  կենցաղավարային ու մշակութային մակարդակում առանց այն էլ ու շնորհիվ ռուս սկինխդական և նեոլիբերալ ուժերի ջաջխախվել էին տարիներով և կարծես թե նոր նոր էին զարգանալու  բարեկամության  և նոր մշակութային հենքով:Թե ինչ ուժեր  և ինչքանով էին պատրաստ ու ներկա պահիս սադրում  են իրադրությունը ռուսական կողմում ` դրան երևի թե կպատասխանեն  իրենք:Ռուսական ԶԼՄ  և հասարակական Մեդիա դաշտը/ պարզ օգտատիրոջ կամ  աննկատ ուժերի կողմից կառարավող նախաձեռնություններ/  երկրոդ օրվանից  աշխատում է ստեղծել հակահայական  տրամադրություններ` թեպետ առողջ ուժերը փորձում են իրենց  բանական մտածելակերպով հակադարձել այդ ամենին: Այս ամոնով հանդերձ միջռուսական հարաբերություններ և երկխոսություն մոտակա ժամանակու  սպասելի չէ   և մինչև այս հարաբերությունները կարգավորվեն կանցնեն տարիներ Ռուսական ռազմաբազան կմնա մեր քաղաքում, սակայն այս կարգի հանրային հնչեղություն ստացած դեպքից հետո ռուսները կանեն համապատասխան հետևություններ: 

Հայաստանը առաջին անգամ իր դաշնակցին / առանց հակառուսական կոչերի  և խոսքը հեռվից դրոշակներ ծածանողների մասին չէ` այլ Գյումրեցու  / ցույց տվեց որ հարգանք է պահանջում իր և  իր քաղաքացիների հանդեպ / միակ տեղի ունեցած դրական փոփոխությունը ամեն դեպքում:

Մեզանում խեղաթյուրվեց միջհայաստանյան կյանքը  և խորապես դեռ կանդրադառնա միջհամայնքայնին  հարթության մեջ /Գյումրի  Երևան/: Գյումրին լինելով ավանդական ու մշակութային  / սա փաստում է, այն  որ գյումրեցի կանայք տանը նստած աղոթական  ու համբերատար սպասում  էին  / միևնույն է չի հանդուրժի նեոլիբերալ անդունդ  ` լինելով  նկատելի պահպանողական կամ պահպանող- առաջադեմ :

Մեկ տարի առաջ կայացած մշակութային միջոցառումները , որոնք հոգևոր վերելքի տարան  և քաղաքը և երկիրը ծածկվեցին  ինչ որ շղարշով և  այդ իրավիճակին հասելու  համար մենք կարիք ունենք առավել երկարատև և նպատակային մշակութային միջոցառումների  և որոնց պետք է պարտադիր մասնակցեն  նաև ռուսական  ընտանիքներ :   Բազայի  ողջ անձնակազմը ապրում է մեր քաղաքում, իրենց  ընտանիքներով  ու երեխաներով և ասենք միջոցառումների ժամանակ որպես հանդիսատես մասնակցում էին, իսկ որպես մասնակից  `  սիպոզիումին մեկ քանդակագործ  հրավիրելու  համար դիմել ենք և ՌԴ ՆՄ  և իրենց մշակույթի նախարարություն և տեղի ռուսական կազմակերպություններ ու  գտել ենք ծանոթ բարեկամ  տարբերակով` մեկ  ռուսատանի քաղաքացի ` ազգությամբ  վրացի մասնակից: 

ժամանակի անջրբեդը  կա ու մեր պատմությունը թվագրվում է  Ավետիսյանների ընտանքի սպանությունից առաջ  և հետո  խորագրով/ ներկան այն էր` ինչ ասվեց/հետոյի համար ունենք մեկ լուսավոր կետ , ՈՒՄ անունն  է Սերժոյա Ավետիսյան.....կյանքի և  ապրելու խորհրդանիշ մեր համար:

Հ.Գ- այսօր արդեն պաշտոնական լրատվությամբ տարածվեց լուր, որ ռուսական  լավագույն մասնագետները, ովքեր ղեկավարվում են Բժիշկ Ռոշալի կողմից ` այստեղ են  և համատեղ հսկումեն մեր տղայի կյանքը .... իրենց համար ևս այս պստիկ սրտիկի տրոփը ու ապրելը նշանակում է պահպանել  դարերով ձեռք բերվածը, հասկանալ կատարվածը ու  գնալ դեպի համատեղ ապագա: 

 Արթուր Գևորգյան

Կայքում տեղ գտած մտքերն ու տեսակետները հեղինակի սեփականությունն են և կարող են չհամընկնել BlogNews.am-ի խմբագրության տեսակետների հետ:
print Տպել