Հարավկորեացի ռեժիսոր Կիմ Կի Դուկը կինոռեժիսորի այն բացառիկ տեսակներից է, ով, չունենալով նախնական կրթություն ֆիլմի կամ արվեստի բնագավառում, ավելին, լինելով մեկը, ում դուրս են նետել դպրոցից, որից հետո նա աշխատել է գործարաններում և ծառայել բանակում, վերջին հինգ տարում դարձավ միջազգային փառատոների շրջանակում ամենահայտնի կինոռեժիսորներից մեկը:
1996թ-ին նա ավարտում է իր first feature «Կոկորդիլոս» ֆիլմը: Այն մի առեղծվածային մարդու մասին է, որը Հանգան գետից հավաքում է ինքնասպան եղածների մարմինները:
Կիմ Կի Դուկի` կորեական հասարակությանն ուղղած նոր և արմատական հայացքի պատճառով մեծ թվով հանդիսատես երես թեքեց նրանից, սակայն միևնույն ժամանակ առաջացավ փոքր, բայց ջերմ երկրպագուների ամուր բանակ:
Ուշադրության կենտրոնացումը դեպի անկարևոր մարդիկ և անկասկած նաև հակագեղագիտությունը նկատելի են նրա վերջին ֆիլմերում:
«Թռչնի բույն» հյուրանոցը» (1998թ.) առաջին ֆիլմն էր, որ գրավեց միջազգային հանրության ուշադրությունը: Դրան հաջորդեց 2000թ-ին նկարահանված վիճահարույց «Կղզի» ֆիլմը:
Ռեժիսորի՝ կնոջ և տղամարդու միջև եղած «համընդհանուր պատերազմի» հետազոտությունը ցնցեց Վենետիկի և Սանդանսի (Sundance) կինոփառատոների հանդիսատեսներին: Այն առանձնանում էր իր եզակի գեղագիտությամբ, գերիրական պատկերավորմամբ ու իսկական բանաստեղծական գեղեցկությամբ:
«Հասցեն անհայտ է»-ն (2001) Կիմ Կի Դուկի ամենաքաղաքական ֆիլմն է, որտեղ նա ցույց է տալիս 1950-ականներին Կորեական պատերազմից մնացած սպիները և դրանց ժամանակակից անդրադարձները ԱՄՆ բանակի ռազմաբազայում:
2001-ին նկարահանվում է նրա «Վատ տղա» ֆիլմը, որը ևս մեծ հաջողություն է ունեցել Կորեայում: Այդ տարի այն մասնակցում է Բեռլինի միջազգային կինոփառատոնի մրցույթին:
2002թ.-ի այս հարցազրույցում Վոլկեր Հյումմելը զրուցել է Կիմ Կի Դուկի հետ նրա «Վատ տղա» ֆիլմի, դրա հաջողության և Հոլիվուդի մասին:
Վոլկեր Հյումել.- Պարոն Կիմ, մի անգամ ասել եք, որ Ձեր բոլոր ֆիլմերի համար մեկնարկային կետն ատելությունն է: «Վատ տղա» ֆիլմն ի՞նչ մոլուցքի արդյունք է:
Կիմ Կի Դուկ.- «Ատելություն» բառը գործածել եմ լայն իմաստով և կարծում եմ, որ այն չպետք է կոնտեքստից դուրս ընկալել: Ատելության տեսակը, որի մասին խոսում եմ, յուրահատուկ մի բան չէ, որ ուղղված է կոնկրետ մեկի կամ մի բանի դեմ: Այն զգացմունք է, որը ձեռք եմ բերում ապրելով ու տեսնելով այնպիսի բաներ, որոնք չեմ հասկանում: Ահա թե ինչու եմ ֆիլմեր նկարում: Ես տեսնում եմ մի բան, որ չեմ հասկանում և ֆիլմ եմ նկարում, որպեսզի հասկանամ դա: Հետևաբար, ավելի ճիշտ կլինի ատելության փոխարեն օգտագործել թյուրիմացություն բառը:
ՎՀ.- Ի՞նչ եք փորձել բացահայտել աշխարհի մասին «Վատ տղա» ֆիլմի միջոցով:
ԿԿԴ.- Հարցը, որին փորձում եմ պատասխանել, այն է` ինչու է, որ բոլորս ծնվում ենք նույնը՝ հավասար իրավունքներով ու հավասար առանձնահատկություններով, բայց մեծանալով բաժանվում ենք ու դասակարգվում: Ինչո՞ւ են մեր մասին դատում ըստ մեր արտաքին տեսքի: Ինչո՞ւ է կարևորվում գեղեցիկ կամ տգեղ արտաքինը, փող ունենալն ու չունենալը: Համաձայն այս չափանիշների, որոնք պարտադրում են մեզ ծնվել-մեծանալուց հետո՝ մենք բաժանվում ենք դասերի և սոցիալական դասակարգերի, որոնք համերաշխ չեն իրար հետ: Ես ցանկացել եմ հարցնել՝ արդյոք իրականում անհնա՞ր է այս դասակարգերի համար լեզու գտնել իրար հետ և միաձուլել իրենց աշխարհները:
ՎՀ.- Գտե՞լ եք Ձեր հարցի պատասխանը:
ԿԿԴ.- Իմ պատասխանն է՝ մարդկային արարածները պետք է հարգեն միմյանց` հաշվի չառնելով դասակարգը, արտաքին տեսքը կամ փողը: Դա կլիներ իմ պատասխանը, բայց ֆիլմում իմ միտումը հանդիսատեսին հարցի հետ դեմ առ դեմ կանգնեցնելն է: Համոզված եմ, որ ամեն մեկը կգտնի իր սեփական պատասխանը:
ՎՀ.- Ինչպես Ձեր ֆիլմերում հաճախ, այնպես էլ «Վատ տղա» ֆիլմում գլխավոր հերոսը` կավատ Հանգ-գին (դերակատար՝ Չո Ջա-Հյուն), լուռ կերպար է, որն ունակ չէ հաղորդակցվել կամ դրսևորել իրեն: Թվում է, թե նրա միակ լեզուն բռնությունն է: Ո՞րն է այդ լռության պատճառը:
1996թ-ին նա ավարտում է իր first feature «Կոկորդիլոս» ֆիլմը: Այն մի առեղծվածային մարդու մասին է, որը Հանգան գետից հավաքում է ինքնասպան եղածների մարմինները:
Կիմ Կի Դուկի` կորեական հասարակությանն ուղղած նոր և արմատական հայացքի պատճառով մեծ թվով հանդիսատես երես թեքեց նրանից, սակայն միևնույն ժամանակ առաջացավ փոքր, բայց ջերմ երկրպագուների ամուր բանակ:
Ուշադրության կենտրոնացումը դեպի անկարևոր մարդիկ և անկասկած նաև հակագեղագիտությունը նկատելի են նրա վերջին ֆիլմերում:
«Թռչնի բույն» հյուրանոցը» (1998թ.) առաջին ֆիլմն էր, որ գրավեց միջազգային հանրության ուշադրությունը: Դրան հաջորդեց 2000թ-ին նկարահանված վիճահարույց «Կղզի» ֆիլմը:
Ռեժիսորի՝ կնոջ և տղամարդու միջև եղած «համընդհանուր պատերազմի» հետազոտությունը ցնցեց Վենետիկի և Սանդանսի (Sundance) կինոփառատոների հանդիսատեսներին: Այն առանձնանում էր իր եզակի գեղագիտությամբ, գերիրական պատկերավորմամբ ու իսկական բանաստեղծական գեղեցկությամբ:
«Հասցեն անհայտ է»-ն (2001) Կիմ Կի Դուկի ամենաքաղաքական ֆիլմն է, որտեղ նա ցույց է տալիս 1950-ականներին Կորեական պատերազմից մնացած սպիները և դրանց ժամանակակից անդրադարձները ԱՄՆ բանակի ռազմաբազայում:
2001-ին նկարահանվում է նրա «Վատ տղա» ֆիլմը, որը ևս մեծ հաջողություն է ունեցել Կորեայում: Այդ տարի այն մասնակցում է Բեռլինի միջազգային կինոփառատոնի մրցույթին:
2002թ.-ի այս հարցազրույցում Վոլկեր Հյումմելը զրուցել է Կիմ Կի Դուկի հետ նրա «Վատ տղա» ֆիլմի, դրա հաջողության և Հոլիվուդի մասին:
Վոլկեր Հյումել.- Պարոն Կիմ, մի անգամ ասել եք, որ Ձեր բոլոր ֆիլմերի համար մեկնարկային կետն ատելությունն է: «Վատ տղա» ֆիլմն ի՞նչ մոլուցքի արդյունք է:
Կիմ Կի Դուկ.- «Ատելություն» բառը գործածել եմ լայն իմաստով և կարծում եմ, որ այն չպետք է կոնտեքստից դուրս ընկալել: Ատելության տեսակը, որի մասին խոսում եմ, յուրահատուկ մի բան չէ, որ ուղղված է կոնկրետ մեկի կամ մի բանի դեմ: Այն զգացմունք է, որը ձեռք եմ բերում ապրելով ու տեսնելով այնպիսի բաներ, որոնք չեմ հասկանում: Ահա թե ինչու եմ ֆիլմեր նկարում: Ես տեսնում եմ մի բան, որ չեմ հասկանում և ֆիլմ եմ նկարում, որպեսզի հասկանամ դա: Հետևաբար, ավելի ճիշտ կլինի ատելության փոխարեն օգտագործել թյուրիմացություն բառը:
ՎՀ.- Ի՞նչ եք փորձել բացահայտել աշխարհի մասին «Վատ տղա» ֆիլմի միջոցով:
ԿԿԴ.- Հարցը, որին փորձում եմ պատասխանել, այն է` ինչու է, որ բոլորս ծնվում ենք նույնը՝ հավասար իրավունքներով ու հավասար առանձնահատկություններով, բայց մեծանալով բաժանվում ենք ու դասակարգվում: Ինչո՞ւ են մեր մասին դատում ըստ մեր արտաքին տեսքի: Ինչո՞ւ է կարևորվում գեղեցիկ կամ տգեղ արտաքինը, փող ունենալն ու չունենալը: Համաձայն այս չափանիշների, որոնք պարտադրում են մեզ ծնվել-մեծանալուց հետո՝ մենք բաժանվում ենք դասերի և սոցիալական դասակարգերի, որոնք համերաշխ չեն իրար հետ: Ես ցանկացել եմ հարցնել՝ արդյոք իրականում անհնա՞ր է այս դասակարգերի համար լեզու գտնել իրար հետ և միաձուլել իրենց աշխարհները:
ՎՀ.- Գտե՞լ եք Ձեր հարցի պատասխանը:
ԿԿԴ.- Իմ պատասխանն է՝ մարդկային արարածները պետք է հարգեն միմյանց` հաշվի չառնելով դասակարգը, արտաքին տեսքը կամ փողը: Դա կլիներ իմ պատասխանը, բայց ֆիլմում իմ միտումը հանդիսատեսին հարցի հետ դեմ առ դեմ կանգնեցնելն է: Համոզված եմ, որ ամեն մեկը կգտնի իր սեփական պատասխանը:
ՎՀ.- Ինչպես Ձեր ֆիլմերում հաճախ, այնպես էլ «Վատ տղա» ֆիլմում գլխավոր հերոսը` կավատ Հանգ-գին (դերակատար՝ Չո Ջա-Հյուն), լուռ կերպար է, որն ունակ չէ հաղորդակցվել կամ դրսևորել իրեն: Թվում է, թե նրա միակ լեզուն բռնությունն է: Ո՞րն է այդ լռության պատճառը:
Շարունակությունը՝ այստեղ
Նյութի աղբյուր՝ http://cultural.am/hy/norutyunner/harcazruyc/kim-ki-duk
Կայքում տեղ գտած մտքերն ու տեսակետները հեղինակի սեփականությունն են և կարող են չհամընկնել BlogNews.am-ի խմբագրության տեսակետների հետ:
print
Տպել