Հայաստանում նախատեսվում է ստեղծել հակակոռուպցիոներկու նոր մարմին՝ Հակակո- ռուպցիոն կոմիտե եւ Կոռուպցիայի կանխարգելման հանձնաժողով: Աոաջին մարմինը զբաղվելու է կոռուպցիոն հանցագործությունների նախաքննություններով, իսկ երկրորդը հակակոռուպցիոն կրթությամբ, պաշտոնյաների հայտարարագրերով:
Վերջին օրերին բուռն քննարկումներ եղան «Կոռուպցիայի կանխարգելման հանձնաժողովի մասին ՀՀ օրենքում փոփոխություններ կատարելու մասին» նախագծի շուրջ, որը հանրային քննարկման չի դրվել: «Առավոտ»-ի հետ զրույցում Իրավաբանների հայկական ասոցիացիայի հակակոռուպցիոն փորձագետ, իրավաբան Սյուզաննա Սողոմոնյանն ասաց, որ նախագիծը ոչ միայն սահմանված կարգով հանրային քննարկումների փուլ չի անցել, այլ նաեւ ներկայացված չեն առաջարկվող փոփոխությունների հիմնավորումները: Սյուզաննա Սողոմոնյանի համար ընդունելի չէ նախագծի հեղինակի կամ հեղինակների այն հակափաստարկը, որ օրենքը նախկինում բավականաչափ քննարկվել է, ուստի առաջարկվող փոփոխությունները կարող են նաեւ հանրային քննարկումների չդրվել: Նա նկատում է, որ ժամանակին քաղհասարակության ներկայացուցիշները առաջարկներ են ներկայացրել կոռուպցիայի կանխարգելման հանձնաժողովի հիմնական օրենքի մասով, ոչ թե առաջարկվող փոփոխությունների: Ի՞նչ է առաջարկվում այս նախագծով, ինչը հեղինակները չեն ցանկանում հանրայնացնելբ Aгavot.am- ի հարցին, Սյուզաննա Սողոմոնյանը պատասխանեց, որ աոաջին փոփոխությունը մրցութային խորհրդի վերացումն է, երկրորդը` հանձնաժողովի անդամին ներկայացվող չափանիշների փոփոխությունը:
Չափանիշները էականորեն նվազեցվել են: Մեր զրուցակցի մոտ տարակուսանք է առաջացնում նաեւ այն, որ Աժ նախագահ Արարատ Միրզոյանը ներկայացրել է, իբր նախագիծը ինքն է մշակել, բայց «Իմ քայլի» պատգամավոր Հերիքնագ Տիգրանյանը հարցազրույցներում հայտարարել է, որ աշխատանքային խումբ է ձևավորվել, որի անդամների կոնսենսուսով էլ մշակվել է նախագիծը: Իրարամերժ այս տեղեկությունները, մեր զրուցակցին հիմք են տալիս գործընթացը ոչ թափանցիկ եւոչ իրավական որակելու:
Մրցութային խորհրդի վերացումը պայմանավորվում է նրանով, որ այդպիսով փորձ է արվում ապահովել Հայաստանում ինքնավար մարմինների ձեւավորման գործընթացի միասնականությունը:
Սյուզաննա Սողոմոնյանը նկատում է՝ շատ ավելի վատ է, երբ փորձ է կատարվում օրենսդրական ոչ հիմնավոր փոփոխությունները ներկայացնել Սահմանադրության լույսի ներքո: Մինչդեռ, գործնականում, իր գնահատմամբ, նպատակը հիմնավոր փոփոխություններ կատարելու իմիտացիա ստեղծելն է: Իսկ բովանդակային մասով, մեր զրուցակցի պնդմամբ, առաջարկվող փոփոխությունները հենց խախտում են Սահմանադրությունը, քանի որ ՀՀ սահմանադրությունը չի սահմանում ինքնավար մարմինների ձեւավորումը մեկ միասնական կարգավորում ունենալու պահանջ:
Նաեւ Հակակոռուպցիոն գործակալությունների գործունեության սկզբունքների մասին Ջակարտայի հայտարարությամբ հակակոռուպցիոն գործա-կալությունների ղեկավարները պետք է նշանակվեն մի գործընթացի միջոցով, որն ապահովում է նրանց ապաքաղաքական դիրքորոշումը, անկողմնակալությանը, չեզոքությունը, բարեխղճությունն ու իրավասությունը:
Այսինքն, ստացվում է, որ հանձնաժողովի անդամի ընտրության համար մրցութային կարգ չնախատեսելով, օրենքի նախագծի հեղինակները խախտում են վերը նշված սկզբունքները: Մրցութային խորհուրդն, ի դեպ, ստեղծվել էր Աժ նախկին խոսնակ Արա Բաբլոյանի կարգադրությամբ:
Առաջարկի հեղինակները պնդում են, որ այդ խորհրդի գործունեությունը ավտոմատ կերպով դադարեցվել է նախկին խորհրդարանի գործունեության դադարեցման հետ:
Սյուզաննա Սողոմոնյանը հակափաստարկ է բերում. «եթե առաջնորդվենք այդ տրամաբանությամբ, ապա պետք է կասկածի տակ դրվի 6-րդ գումարման Աժ որոշումը՝ Նիկոլ Փաշինյանի կողմից ՀՀ վարչապետի պարտականությունները ստանձնելու վերաբերյալ: Ազգային ժողովի լուծարվելու հետ մեկտեղ այն եւս պետք է վերացված համարվեր»: