սակուրովKinoashkharh.am-ը գրում է.

Արդի ռուսական կինոյի ամենատիտղոսավոր ռեժիսորը, որ երկար տարիների ընդմիջումից հետո Ռուսաստան բերեց Վենետիկի կինոփառատոնի գլխավոր` «Ոսկե առյուծ» մրցանակը, «Ոսկե ծիրան» կինոփառատոնի պատվո հյուրն էր` իր  հայտնի քառապատումով և մանավանդ Վենետիկի դժվարահաճ փառատոնի էսթետներին հմայած «Ֆաուստով»: Ալեքսանդր Սոկուրովի և հայ հանդիսատեսի հանդիպումը պետք է կայանար դեռ 7 տարի առաջ, երբ նրա «Արև» ֆիլմը նվաճեց «Ոսկե  ծիրանի» գլխավոր  մրցանակը: Փոքր-ինչ ուշացած  հանդիպումը նոր անակնկալներ ու բացահայտումներ պարգևեց  նրա կինոյի  երկրպագուներին. Սոկուրովը  պաշտում է  գիրքն ու գրականությունը և առանձնապես չի սիրում այն հրաշալի կինոն, որ նկարում է:

-Ձեր տասնյակ կինոմրցանակների ու պետական   պարգևների  շարքում  քիչ  չեն  նաև  քրիստոնեական  եկեղեցիների ու   նրանց հոգևոր առաջնորդների Ձեզ   շնորհած մրցանակները` սկսած   Վատիկանից  մինչև   Հայ առաքելական  եկեղեցու  «Եղիցի լույս» մրցանակը: Դուք  որևէ  կերպ  առանձնացնո՞ւմ եք դրանք  Ձեր մյուս պարգևներից:

- Իհարկե, էկումենիկ մրցանակը չի կարելի դասել այդ ընդհանրական  շարքին, որովհետև պրոֆեսիոնալ  մրցանակները շատ հաճախ նաև տրվում են այնպիսի ֆիլմերի, որոնք խիստ  հակասական   արձագանքներ են ունենում բարոյական  խնդիրների տեսանկյունից: Եվ էկումենիկ  ժյուրիի   ներկայությունը  համաշխարհային կինոյում, որքան էլ դա տարօրինակ հնչի, բայց  շատ  առողջ ու սթափ հայացք է, որովհետև  կոչ է անում կինեմատոգրաֆիստներին սթափվել, ավելի զուսպ լինել և հավասարակշռություն մտցնել կինոյի  հզոր ուժի և դրա հետևանքների միջև: Վերադառնալով  «Եղիցի լույսին», ասեմ որ  ինձ համար հատուկ  իրադարձություն է, որովհետև   ես շատ լուրջ եմ վերաբերվում հայ եկեղեցու գործունեությանը: Պետերբուրգում շատ հաճախ եմ լինում հայկական  եկեղեցում, նաև` հայկական  գերեզմանոցում: Ես ունեմ բարեկամ հայ ընտանիքներ, որոնք ինձ միշտ ապշեցնում են իրենց հախուռն խառնվածքի   ու նրբանկատության  զարմանալի համադրությամբ, այն, ինչ շատ քիչ եմ հանդիպում հարավի մարդկանց մոտ: Այդ իմաստով Պետերբուրգի հայերն  ինձ ինչ-որ կերպ հիշեցնում են ճապոնացիներին: Եվ, իհարկե, ինձ  համար  շատ  մեծ անակնկալ էր մրցանակը, որին առնչություն  ունի կաթողիկոսը: Ես անգամ ինձ  թույլ տվեցի  անցնել թույլատրելիի սահմանը և  արարողության  ժամանակ դիմեցի վեհափառին` խնդրելով  հնարավոր  մեծ աջակցություն  ցուցաբերել  վավերագրական, խաղարկային  և  ընդհանրապես  հայկական կինոյի  զարգացմանը:

- Դուք  շատ հաճախ  եք  խոսում  մարդու աշխարհաճանաչողության և ինքնաճանաչողության հարցում գրքի ունեցած բացառիկ դերի մասին: Ցավոք, օրեցօր  խորանում է խզումը մարդու և գրքի, հասարակության և  գրականության միջև: Ի՞նչ  վտանգներ  ու սպառնալիքներ  է  այս գործընթացն իր հետ  բերում:

- Գլխավոր սպառնալիքը, իհարկե, հումանիզմի կորուստն է: Գրքի ստեղծման մշակույթը շատ երկար ճանապարհ է անցել: Եվ գտնված  է մարդու անհատականության զարգացման  շատ ճիշտ կամ գուցե և միակ ճիշտ  եղանակը, երբ  միլիոնավոր տպաքանակներով տպագրված գիրքը հնարավորություն է տալիս մարդուն ինքնուրույն աշխատելու տեքստի վրա, հասկանալու այն, յուրովի ընկալելու, կարդալու և թերթելու գրքի էջերը: Եվ, իհարկե, մեր մեջ  դաստիարակելու  անհատական վերաբերմունք մի այլ մադու մտորումների  նկատմամբ: Եվ այդ ամենով հանդերձ, գիրքը մարդուն  ազատ մնալու  անսահմանափակ հնարավորություն է տալիս: Սա  կինո չէ, երբ  ռեժիսորը մեզ պարտադրում է ամեն ինչ` ևʹ  իր կինոդերասաններին, ևʹ  երաժշտությունը, իր ռիթմերը, իր գեղագիտությունը: Նա  մեր փոխարեն ամեն ինչ արել է. մեզ մնում է գալ, հարմարավետ նստել դահլիճում, իսկ հիմա նաև ինչ-որ բան  ծամել: Գիրքը  երբեք մատուցող  չի եղել: Եվ  գիրք կարդալով`  մարդը մնում է  բացարձակապես ազատ,  և դա այն դեպքում, որ կրում է հսկաների  ազդեցությունը` Գյոթե, Թոմաս Մանն, Դիկկենս, Ֆոլկներ: Մենք զարգանում ենք  ոչ  թե  վիզուալ բաների, այլ կարդալու միջոցով: Երեկ  ես  հրաշալի մի  վայրում էի` «Թումո»  մանկական կենտրոնում: Հիացած ու միաժամանակ ճնշված էի, քանի որ ականատեսը դարձա, թե ինչպես  հազարավոր երեխաներ   հատել են  գիրք կարդալու դասական   մշակույթի  սահմանագիծը և անցել են ընդամենը կոճակներ սեղմելու տեխնիկային: Եթե  մենք  զարգացնում ենք նման նոր տեխնոլոգիաներ, ապա  որպես քաղաքակիրթ հասարակություն պետք է լրացուցիչ   հավասարակշռության նժար  ունենանք, որ երեխան այդ համակարգչային խաղերից  հետո անպայման ձեռքը վերցնի գիրքը: Հակառակ դեպքում  կարճ ժամանակ անց  նրանք բոլորը կհեռանան Հայաստանից. սերունդները չեն կարող սպասել: Նրանք մեղավոր չեն, ժամանակը չի սպասում, կյանքը մեկն է, և եթե նրանք  հումանիտար կապվածություն չունեն իրենց երկրի, ժողովրդի  ու ավանդույթների հետ, ի վերջո կթողնեն հայրենիքը, որովհետև երիտասարդներին թվում է, թե ամբողջ աշխարհն իրենց հայրենիքն է, ամբողջ աշխարհն  իրենց  համար է: Դա, իհարկե, ճիշտ չէ, նրանք  դա կհասկանան, կհասկանան,  թե ինչ է հայրենիքը, բայց արդեն ուշ կլինի: Այնպես որ ոչ ոք մեր փոխարեն գիրք չի կարդա:

Ամբողջական հոդվածը կարող եք կարդալ այստեղ

Կայքում տեղ գտած մտքերն ու տեսակետները հեղինակի սեփականությունն են և կարող են չհամընկնել BlogNews.am-ի խմբագրության տեսակետների հետ:
print Տպել