13Kinoashkharh.am-ը գրում է.

2013-ը  Պերճ  Զեյթունցյանի համար հոբելյանական է. հուլիսի 18-ին կնշվի գրողի 75-ամյակը:  Երբ փորձեցի զրույցը սկսել հենց հոբելյանից, ասաց. «Իզուր հիշեցրիք այդ մասին, ես մոռացել էի, գիտեք, 75-ամյակն առանձնապես ուրախալի բան չէ, ուրեմն չխոսենք տխուր բաների մասին»:  Շրջանցեցինք միայն հոբելյանի թեման, խոսեցինք կինոյի, թատրոնի ու անկախ Հայաստանի առաջին մշակույթի նախարարի իրականացրած ու անավարտ ծրագրերի մասին, և իհարկե, թե ինչու այդքան բարդ ընթացք ունեցան  Պերճ Զեյթունցյանի ու հայկական կինոյի փոխհարաբերությունները: 

-Երբ  ավարտելով Մոսկվայի սցենարական բարձրագույն դասընթացը` վերադարձաք  Երևան, ենթադրվում  էր, որ լիովին նվիրվելու եք կինոյին, բայց ամենևին այդպես չեղավ:

- Իմ  բախտը կինոյում չի բերել` ի  տարբերություն թատրոնի: Թատրոնում  11  ներկայացում եմ ունեցել. քիչ բան չէ:  Բախտի բան  է, գիտեք, նայած թե ինչպես  է ճակատագիրը տնօրինում:

- Ասում եք, որ կինոյում Ձեր  բախտը չի բերել:  Բայց օրինակ` «Երևանյան օրերի խրոնիկա»  ֆիլմի դեպքում կարելի  է  նաև հակառակը պնդել, քանի որ Ձեր սցենարն էկրանավորել է Ֆրունզե Դովլաթյանը, թեև դարձյալ իրավացի եք, քանի որ գիտեմ` ժամանակին  դաժանաբար կրճատել և խեղաթյուրել են ֆիլմը:

- Այո, այն ժամանակ  45  րոպե   կրճատվեց. կատակ բան  չէ:  Բայց նույնիսկ   այդպես բարբարոսաբար կրճատվելուց հետո դիտվում էր  և անգամ հիմա էլ  է  նայվում:  Գիտեք, երկու անգամ  ցուցադրվեց ռուսական «Կուլտուրա»  հեռուստաալիքով, իսկ էնտեղ գիտեք, թե ինչ ֆիլմեր են ցուցադրում, ընտրովի, քանի որ բարձրաճաշակ ալիք է:  Ուրախ եմ, որ այդ ընտրովի ֆիլմերի մեջ մտավ մեր  ֆիլմը:

- Խորհրդային կինոյի պատմության մեջ շատ էին այն ֆիլմերը, որոնք կաʹմ արգելված էին ու տասնյակ տարիներ մնացին դարակներում, կաʹմ էլ  խեղվել են  գրաքննիչների ջանքերով:  Բայց  գորբաչովյան ազատականացման շրջանում շատերը վերականգնեցին իրենց ֆիլմերը:  Մի՞թե  չէր պահպանվել «Երևանյան օրերի խրոնիկայի» ամբողջական տարբերակը:  

- Այն   ժամանակ վայրենաբար այրեցին նեգատիվները:  Այո, շատ ռեժիսորներ պահել էին նեգատիվները և պերեստրոյկայից հետո վերականգնեցին, բայց մենք չունեցանք այդ բախտը: Եվ էն մարդիկ, ովքեր ժամանակին վատ էին խոսել  մեր  ֆիլմի մասին, բարեբախտաբար, տարիներ հետո հրապարակավ մամուլում խոստովանեցին, որ իրենք սխալվել են, ընդունեցին, որ դա լավ ֆիլմ էր:  Անուններ, իհարկե, չեմ տա, բայց նրանք արեցին իրենց սև գործը: Հետո, երբ ընդունեցին իրենց սխալը, ուշ էր արդեն:  Բայց, անկեղծ ասած, իմ բոլոր ֆիլմերից չէ, որ նույնքան գոհ եմ, որքան «Երևանյան օրերի խրոնիկայից»:  Մյուս  դեպքերում ես հեղինակ չեմ տեսնում: Եվ առհասարակ կինոյում  գրողը լիարժեք  հեղինակ չէ, հեղինակը ռեժիսորն է: Եվ  պատահական չէ ,որ ասում են` Գոդարի, Ֆելինիի  կինոն, չեն ասում` Գուերայի ֆիլմը:  Իսկ թատրոնում այդպես չէ, ասում են  Չեխովի «Երեք   քույրերը»:  Գիտեք, խոսքը ասել-չասելու, անուն տալու-չտալու  մասին չէ, այլ  այն մասին, թե գրողը ինչ դեր ունի կինոյում և ինչ` թատրոնում:

 Ամբողջական հոդվածը կարող եք կարդալ այստեղ

Կայքում տեղ գտած մտքերն ու տեսակետները հեղինակի սեփականությունն են և կարող են չհամընկնել BlogNews.am-ի խմբագրության տեսակետների հետ:
print Տպել