Լուսանկարիչնրն ի զորու են անել այն, ինչ չի կարող անել և ոչ մի կինոօպերատոր, նկարիչ կամ լրագրող՝ պատմության մեջ հավերժացնելայն ակնթարթները, որոնք ցնցեցին և հեղափոխեցին աշխարհը: Որոշ լուսնակարներ գերազանցում են ամբողջական պատմության գրքերի և կարող են դրանցից լավ պատմել մեզ մեր անցյալի մասին՝ լինի դա պատմական իրադարձություն, գիտական հայտնագործություն, թե տեխնիկական պրոգրեսսի ձեռքբերում:
1 Համացանցում հայտնված առաջին լուսանկարը
1973 թվականին Հարավային Կալիֆորնիայի Համալսարանի մի խումբ գիտնականների լուսանկար էին փնտրում, որպեսզի փորձարկեին, թե ի՞նչ արդյունք կտա դրա թվայնացումը: Ընտրությունը կանգ առավ 73-ի նոյեմբեր ամսվա Playboy ամսագրի ամսվա աղջկա լուսանկարի վրա, որը այդ պահին գտնվում էր լաբորատորիայում: Սկանավորման արդյունքում ստացվեց 512x512 կետերով լուսանկար: Ֆայլը անվանվես մոդելի անունով՝ Լեննա, իսկ հետագայում այն դարձավ այդ ոլորտի չափորոշիչներից մեկը, որը մինչ օրս էլ կիրառվում է գիտական աշխատանքներում՝ նկարների մշակման ալգորիթների ստուգման համար: հենց այս նկարը նաև դարձավ առաջինը, որը հայտնվեց ARPANET ցանցում, որը ժամանակակից համացանցի նախատիպն էր:
Playboy-ը սկզբում սպառնում էր դատի տալ գիտնականներին,մ բայց հետո մտափոխվեց և անգամ սկսեց պատմել դրա մասին իր գովազդներում: Արդյունքում, ամսագրի նոյեմբերյան թողարկումը դարձավ մասագրի պատմության մեջ ամենաշատ վաճառվածը՝ 7161561 վաճառված օրինակով:
2 Նուբիացի ըմբշամարտիկները. «Բլուրների մարդիկ»
Սուդանի ու Հարավային Սուդանի սահմանագծին գտնվող Նուբիական լեռներում ապրող ցեղատեսակների հավաքական անվանումը «Բլուրների մարդիկ» է: 1947 թվականին լուսանկարիչ Ջորջ Ռոջերն ու նրա կինը ճանապարհորդում էին Աֆրիկայով՝ National Geographic-ի համար նյութ պատրաստելու նպատակով: Նրան իմացան, որ այդ լեռներում ապրում են ցեղեր, որոնց կենսակերպը ընդհանրապես չի փոխվել հազարամյակներով և լուսանկարիչը թույլատվություն ստացավ Սուդանի իշխանություններից լուսաբանել այդ արտասովոր ցեղի կյանքը:
1949 թվականին լուսանկարիչների այս զույգը դարձավ առաջինը, ում հաջողվեց լուսանկարել «Բլուրների մարդկանց» կյանքն ու սովորույթները: Ճիշտ է, նկարների մեջ շատ են այնպիսիք, որտեղ մարդիկ ուղղակի ուզում են լավ երևալ տեսախցիկի առջև, բայց կան նաև այնպիսիք, որոնք հետո մեծ հռչակ ստացան: Դրանք հավերժացրել էին սպորտային միջոցառումներ, ցեղական արարողություններ և նուբիական պարեր: 1952 թվականին National Geographic ամսագրում հրապարակված այս լուսանկարը դարձավ ամենահայտնին և այն հայտնվեց ամնեուրեք՝ դասագրքերից սկսված, բացիկներով վերջացրած: Երկար տարիներ այսպիսին էր Աֆրիկայի «դիմանկարը»:
3 Ցատկ դեպի ազատություն
Այս ցատկը տեղի ունեցավ 1961 թվականի օգոստոսի 15-ին: ԳԴՀ-ի 19-ամյա ունտեր-օֆիցեր Հանս Կոնրադ Շումանին ուղղարկել էին Ruppiner Straße և Bernauer Straße փողոցների խաչմերուկ, որպեսզի նա հսկի այնտեղ երկու օր առաջ սկսված ԲԲեռլինյան պատի շինարարությունը: Այդ պահի դրությամբ «պատն» իրենից ներկայացնում էր ընդամենը փշալարով պատված ցածր պատնեշ և Շումանը՝ պատնեշիի ամրությունը ստուգելի պատրվակով ոտքով մի քիչ իջեցրեց դրա բարձրությունը: Նրա գործողությունները գրավեցին Արևմտյան կողմում գտնվողների ուշադրությունը և այնտեղից բղավեցին որ նա ցատկի-անցնի պատնեշի վրայով, իսկ մոտակայքում գտնվող ոստիկանական մեքենան մոտեցավ և 10 մետրի վրա կանգնեց՝ բաց դուռով սպասելով Շումանին:
19-ամյա լուսանկարիչ Պետեր Լյայբինգը, ով գործուղված էր ԳՖՀ-ի կողմից պատի մոտ, մեկուկես ժամ հետևում էր նյարդային զինվորին և ոչ իզուր. Շումանի ցատկելու պահին նրան հաջողվեց իդեալական կադր անել, որը հաղթեց 1961 թվականին կայացած Overseas Press Club-ի մրցանակը՝ «Լավագույն լուսանկար» անվանակարգում: Իսկ այ Շումանը այդքան խանդավառ ապագա ունենալու բախտ չունեցավ: Նա ողջ կյանքն ափսոսում էր իր արարքի համար՝ հատկապես, երբ քանդվեց բեռլինյան պատը և արդյունքում նա կախվեց իր տան այգում՝ 1998 թվականի հունիսի 20-ին:
4 Եղիզաբեթ 2-րդ թագուհին
2007 թվականին հայտնի մարդկանց լուսանկարներ անելու վրա մասնագիտացած ամերիկացի լուսանկարիչ Էննի Լեյբովիցը արեց Եղիզաբեթ 2-րդ թագուհու մի քանի լուսանկարներ: Այս լուսանկարի ոգեշնչման աղբյուր է հանդիսացել Ազգային պատկերասրահում ցուցադրվող «Շարլոտտ թագուհի» կտավը, որի հեղինակը նկարիչ Թոմաս Գեյնսբորոն էր:
5 Տիտանիկի գուժը
Բրիտանական «Ուայթ Սթար Լայն» ընկերությանը պատկանող այս հսկա նավի շինարարությունը սկսվել էր 1909 թվականի մարտի 31-ին՝ Հյուսիսային Իռլանդիայում, իսկ ջուր էր իջեցվել 1911 թվականի մայիսի 31-ին: Տիտանիկը համարվում էր անխորտակելի նավ և երբ «Նյու Յորք Թայմս» թերթի հերթական համարը դուրս եկավ «Ողբերգություն Տիտանիկի վրա» խորագրով, դա իսկական սենսացիա էր:
Մնացած թերթերը՝ հիմնվելով «Ուայթ Սթար Լայն» ընկերության տվյալների վրա, գրում էին պարազպես «որոշ խնդիրների» մասին, որոնք ծագել էին այսբերգի հետ բախման արդյունքում: Այս լուսանկարում պատկերված 15-ամյա պատանին Նեդ Փաֆֆետն է, ով վաճառում է սենսացիոն խորագրով թերթը «Օկեանիկ Հուսի» հարևանությամբ, որտեղ էլ հենց գտնվում էր «Ուայթ Սթար Լայն» ընկերության գրասենյակը:
6 Գրկիր hoddie-ն
Գաղտնիք չէ, որ Մեծ Բրիտանիան հանդիսանում է աշխարհում ամենաշատ հսկող տեսախցիկներ ունեցող երկիրը, ինչը բերեց նրան, որ հանցագործներն ու պարզապես սովորական մարդիկ, ովքեր չէին ցանկանում, որպեսզի իրենց դեմքերը հայտնվեն տեսախցիկների օբյեկտիվում, սկսեցին մասսայաբար հագնել hoddie կոչվող այս շորը, որը թույլ էր տալիս ծածկել դեմքը: Բանը հասավ նրան, որ 2006-2007 թվականներին անգամ փորձեցին այս հագուստի վրա արգելք սահամանել:
2007 թվականին իր նախընտրական արշավի ժամանակ այս թեմային անդրադարձավ ապագա վարչապետ Դեվիդ Քեմերոնը, ինչը բերեց նրան, որ նրա արշավի այդ մասը ժողովրդի մոտ ստացավ «գրկիր hoddie-ն» անվանումը: Նկարում Քեմերոնի այցելությունն է Մանչեսթերի ամենաանապահով ու վտանգավոր թաղամասերից մեկը, իսկ նրա հետևում 17-ամյա Ռայան Ֆլորենցին է, ով «կրակում է» վարրապետի վրա՝ ընկերների վրա տպավորություն թողնելու համար:
7 Նորդ-Օստ
2002 թվականի հոկտեմբերի 23-ին, մի խումբ զինված գրոհայիններ՝ Մովսար Բարաևի գլխավորությամբ, գրավեցին Մշակույթի տունը, որտեղ այդ պահին բեմադրվում էր «Նորդ-Օստ» մյուզիքլը: Հատուկ ծառայությունների ու ահաբեկիչների դիմակայությունը շարունակվում էր 3 օր, իսկ հոկտեմբերի 26-ին՝ օդափոխության համակարգի միջոցով շենքի մեջ քնաբեր ու նյարդապարալիզող գազեր լցրեցին: Մասնագետները կարծում են, որ զոհերի մեծ քանակը պայմանավորված էր նաև նրանով, որ գրոհից հետո ժամանած բժիշկներին հայտնի չէր այդ մարտական գազի բաղադրությունը և արդյունքում հնարավոր չէր ճշգրիտ օգնություն ցույց տալ գերիներին: Օպերացիայի արդյունքում զոհվեց 130 մարդ, այդ թվում՝ 10 երեխա:
Զոհվածներից 5-ին սպանել էին դեռ մինչև սպեցնազի գրոհը, իսկ մնացածը մահացել էին այդ գազի ազդեցությունից: Չնայած նրան, որ դեպքի վայրում լրագրողների ներկայությունը սահամանափակվել էր, Sunday Telegraph-ի լուսանկարիչ Ջասթին Սաթքլիֆֆին հաջողվեց լուսանկարել ազատագրված կանանցից մեկին, ում տեղափոխել էին ավտոբուս: Նկարը ստացավ 2003 թվականի World Press Photo մրցանակաբաշխության մրցանակին: Լրագրողները փորձել էին պարզել լուսանկարի մեջ պատկերված կնոջ ճակատագիրը, բայց դա նարնց չէր հաջողվել:
Շարունակելի