Նկատելի է, որ մեզանում մշակույթը ընկալվում է  որպես պատմական մշակույթ:

Երբ մենք խոսում ենք ներկա դեպքերի մասին ` մենք կարիք ունենք կամ ինքնահոս կերպով տեղափոխվում ենք ինչ որ պատմանակն ժամանակահատված ու փորձում  պատմական իրողություններով ապացուցել այս կամ այն կարգի իրավացիություններս:Անշուշտ կասկածից վեր էկամ գոնե   մինչև ԵՄ  հանրային մենեջմենտի հետ մեր ծանոթությունը  չէինք էլ կասկածում , որ մշակույթ ասածը վերաբերվում է  մարդկային վարքականոնին , բայց այն , որ այդչափ ծավալվելու է մշակույթը ու դառնալու հանապազ գործառական միավոր ` չգիտեինք կամ գիտեին քչերը:

 Արդի աշխարհում և ոչ միայն եվրոպական գաղափարախոսության մեջ մշակույթը կենսական , գործառական , գիտական հիմքով ու գործիքներով  ամբողջականություն է / ի դեպ ժամանակ է մեր ժամանակների  հայկական մշակույթի կազմակերպման ու հիմնավորման  քանի որ եվրոպական մշակույթի բանաձևի բավականին գորիծքներ մեր կողմից օգտագործվում են առօրյայում- ասենք ֆլեշ մոբը , որը մեր համար դառնում է հանրային զբաղվածության տարբերակ/

Մեր ` հայկական ընկալմամբ այն ինչ պատմական չէ չունի հայկական զարդանաշխեր և չի համարվում պետական հուշարձան մշակույթ չէ :

 Նկատելի է , որ թվարկվածի մեջ ամեն ինչը վերաբերվում է գրականության , ճարտարապետության, կերպարվեստի , երաժշտության և ժող արվեստի դրսևորումներին:Սակայն այս ամենի կիրառականությունը  փոխհարաբերությունները հասարակության  ու միջավայրի մեզ դառնում է մշակույթից դուրս և ինչն էլ իր հերթին դառնում է մշակույթի սպանության գործիք ու ուղի :

Պատմամշակութային հուշարձանի  կիրառականության  մի ձև գիտենք , որը է ճարտարապետական կոթողի կիրառումը հասարակական նպատակներով :Կերպարվեստը միայն դիտելու համար է / այդպես էլ կա ` այլ հարց է ինչպես բազմարկեպ մոտիվացիաները և առավել գրավչական միջավայր ստեղծել ?/ Սակայն կա նաև մշակույթը որպես միջոց / պահպանման հայեցակարգի  կիրառմամբ / օգտագործերը և քանի որ մշակույթը հանրային արժեք է ` ապա  հանրության մեջ հնարավորիս բազմարկելը:

Ծնվում են հարցեր_ արդյոք մշակութային կառույցի  համար  միակ / չեմ ասում թիվ մեկ / մարտահրավերը անձնագրավորումն  ու պահպանություն  է? և ասենք արդի թանգարանագիտության  միակ գերխնդիրը մնում է շենքը տարածքը և նմուշի պահպանությունը?:

Արդյոք մշակույթ է համարվում  հուշարձանի կիրառականության հետ կապված մարտահրավերները / անշուշտ /և արդյոք այդ ամենը մեզանում ընկալվում է որպես մշակույթ?

Թութանխամոնի դամբարանը բացել չէր կարելի/ համաձայն եմ որ իրավմամբ այդ դամբարանը բացելը մարդկային սնափառության արդյունք էր , բայց արդյոք այդ արդեն բացված դամբարանը  միայն այցելությունների համար է?  և չունի հանրահռչակման , դրանից բխող գեղագիտական դաստիրակության  իրացման և լայն հասցեյականության ապահովման գերխնդիր ?Մեդիա միջոցների  հնարավորությունների  պարագայում կարիք ունենք արդյոք մշակութային մեդիա օպերատոների ` ովքեր կիրականացնեն այս գործառույթները ? :Արդյոք ունենք մշակույթի  կամ հուշարձանի հանրային հարաբերությունների  և ենթակառուցվածքային հարաբերությունների կազմակերպման  հայեցակարգի / ասենք  էլեկտրասնուցման անցկացման կարգ   և դրա հսկողությունը ապահովող մասնագետի առակայություն /

մշակույթը մեր համար մեռած կոստատն  է թե   հառնող ?

.. մի քանի օր առաջ մի զրուցի էի ներկա  , երբ երկու երիտասարդ իրար  հետ վիճում էին թե հայերը արդի աշխարհում  ամենազարգացած ազգն  են , քանի որ  ունեցել ենք հինգ հազար տարվա մշակույթ:

 Ունեցել ենք `  իսկ հիմա ունենք ? Կարելի է կարծել թե բառախաղ է , բայց հինգ հազար տարվա մշակույթ մենք իրոք ունեցել ենք ու հիմա չունենք / արտահայտությունը անկախ ամեն բանից  ճիշտ է /: Թեպետ մյուս կողմից  մշակույթ չի կարելի ունենալ անցյալում քանի որ այն  հացի պես է ու եթե ուժ չի տվել , քաշ չի ավլացրել ապա կորած է :

Չմնամ վատատես - ուղղակի  մեկ բառի փոփոխությունը շատ հարցեր ծնելով կպատասխանի նախորդներին - ՄԵՆՔ ՄԵՐ ՈՒՆԵՑԱԾ ՀԻՆԳ ՀԱԶԱՐ ՏԱՐՎԱ ՄՇԱԿՈՒՅԹԻ ԿՐՈՂԸ ՊԵՏՔ Է ԼԻՆԵՆՔ 

Կայքում տեղ գտած մտքերն ու տեսակետները հեղինակի սեփականությունն են և կարող են չհամընկնել BlogNews.am-ի խմբագրության տեսակետների հետ:
print Տպել