Սարգսյանի ելույթն իրականություն դարձավ Օլանդի օգնությամբ


11:22 , 4 հոկտեմբեր, 2013

Lragir.am-ը գրում է.

Մեր զրուցակիցն է քաղաքագետ, Ֆրանսիայի ռազմավարական հետազոտությունների կենտրոնի փորձագետ Կայծ Մինասյանը 

Կայծ, Սերժ Սարգսյանը ԵԽԽՎում հայտարարեցոր մենք պատրաստ ենք ամբողջովին

ստորագրել ԵՄասոցացման պայմանագիրը,մյուս կողմից էլ Ռուսաստանի ճնշումների 

մասն խոսելն ավելորդ համարեցԻ՞նչ եք կարծում՝ նոյեմբերին հնարավո՞ր է այլ 

ձևաչափով փաստաթղթի ստորագրում: 

Հայաստանի նախագահի ԵԽԽՎ-ի հայտարարությունը նախևառաջ փորձ էր ցույց տալու, որ Հայաստանը չի կարող խաղալիք դառնալ եվրոպացիների և ռուսների ձեռքերում: Երկրորդ՝ նա ցույց տվեց, որ Հայաստանը խնդիր չունի ոչ Եվրոպական միության և ոչ էլ Ռուսաստանի հետ: Նա ցույց տվեց, որ խնդիրն ավելի շատ Մոսկվայի և Բրյուսելի միջև է, հատկապես Եվրամիության այն երկրների, որոնք բարդ հարաբերություններ ունեն Ռուսաստանի հետ, գլխավորապես բալթյան պետությունները՝ Լեհաստանը և Շվեդիան: Բայց Եվրամիության գլխավոր պետությունները՝ Ֆրանսիան և Գերմիանիան, չեն տեսնում հակասություններ Մաքսային միության և Ասոցացման պայմանագրի միջև: Սա նշանակում է, որ Հայաստանը պետք է ցույց տա, որ քանի որ բոլոր պետություններն Առևտրի համաշխարհային կազմակերպության անդամ են, պետք չէ հակասություններ տեսնել: Եվ ինչպես տեսնում եք, այդ ելույթն իրականություն դարձավ Ֆրանսիայի նախագահ Ֆրանսուա Օլանդի հետ հանդիպումից հետո, քանի որ Օլանդը վստահաբար Հայաստանի խոսքին ուշադիր հետևեց և վստահաբար պետք է փորձի համոզել Եվրամիության գործընկեր պետություններին, որ Հայաստանի կեցվածքը ճիշտ է և պետք է քաջալերել, օգնել, որ Հայաստանը թե ԵՄ ասոցացման պայմանագիրը, և թե ՄՄ պայմանագիր ստորագրի: 

Այսինքն՝ ևև տարբերակը դեռ փակված չէ և նորից ակտուալանո՞ւմ է: 

Անշուշտ փակված չէ, քանի որ դեռ չգիտենք՝ ինչ ասել է Մաքսային Միություն, փակված չէ, քանի որ դեռ չգիտենք՝ ինչ կեցվածք կցուցաբերեն Ուկրաինան, Վրաստանը, Մոլդովան, որոնք պատրաստ են ստորագրել ԵՄ ասոցացման պայմանագիրը, բայց Ադրբեջանը, Բելոռուսը՝ ոչ: Սա է իրականությունը, բայց Հայաստանը չի ուզում որևէ վտանգի առաջ կանգնել, մանավանդ ռուսների հետ: 

Կայծարդյոք արդեն իսկ Հայաստանի նկատմամբ վստահության կորուստ չկամանավանդ,

որ Ֆյուլեն էլ հայտարարեց այդ մասին: 

Վստահության խնդիր կա, որովհետև բանակցությունները եվրոպական չափանիշներով է մշակված, բայց Հայաստանը հույսը և շեշտը դնում է Բեռլինի և Փարիզի վրա: Եթե այդ երկուսը համաձայն են Հայաստանի հետ, ուրեմն խնդիր պետք է ստեղծվի Եվրամիության, ոչ թե Հայաստանի մեջ: Այսինքն՝ շեշտը դրվում է երկու պետությունների՝ Ֆրանսիայի և Գերմանիայի առաջնահերթությունների վրա, որովհետև այս երկու պետությունները նախ զորավոր են, և հետո լավ հարաբերություններ ունեն Ռուսաստանի հետ, զարգացած պետություններ են, բացի այդ, Ռուսաստանը Մինսկի խմբի համանախագահ է: Մյուս կողմից, սփյուռք կա Ֆրանսիայում, որը կարևոր դերակատարություն ունի այդ գետնի վրա: Բայց վստահության հարց կա, մանավանդ եվրոպական ղեկավարների հետ, բայց եվրոպական ղեկավարները ստիպված են կարգապահություն ունենալ, մանավանդ եթե Գերմանիան և Ֆրանսիան ստիպեն ամբողջ եվրոպական պետություններին այս ձևերով գնալ: Բայց արդյոք ինչպե՞ս պետք է վարվի Ռուսաստանի հանդեպ Եվրոպան, մի քիչ խի՞ստ,թե՞ չափավոր ձևով: Սա է խնդիրը: 

Ընդհանուր առմամբ, ինչպե՞ս եք գնահատում Սերժ Սարգսյանի ելույթը: 

Պետք է հաշվի առնել, որ ՀՀ նախագահի ելույթը Ֆրանսուա Օլանդի հետ հանդիպումից հետո է և նրա օգնությամբ է, որ այդ ելույթը պատրաստվել է: Բացի այդ, Հայաստանի նախագահը չի կարող ինքնաբերաբար հայտարարել, որ ճնշումներ են եղել, քանի որ վերջիվերջո ինքը ինքնիշխան պետության նախագահ է և չի կարող խոսել ճնշումներից, քանի որ կնշանակի՝ Հայաստանը Ռուսաստանի ազդեցության տակ է: Երրորդ՝ եվրոպացիներն ուզում են խաղաղություն, կայունություն, լավ մթնոլորտ ստեղծել Հարավային Կովկասի մեջ: Եվ այս ելույթը ցույց տվեց, որ տարածաշրջանում պետությունը, որ խանգարում է, Ադրբեջանն է, քանի որ  մենք համաձայն ենք բոլոր փաստաթղթերի հետ, բայց Ադրբեջանը չի ուզում ստորագրել այդ փաստաթղթերը: 

Ուզում եք ասել՝ Հայաստանը ոչ հաղթածոչ էլ պարտվա՞ծ դուրս եկավ այս 

բանակցություններից:

Այո, այս պահին ոչ հաղթած, ոչ պարտված է, հիմա սպասողական փուլ է, նայած թե ինչ կասեն ֆրասիացիները կամ գերմանացիները: Եթե հանկարծ Ֆրանսիայի նախագահը կամ Գերմանիայի վարչապետը, կամ որևէ այլ կարևոր պաշտոնյա հայտարարի, որ Հայաստանը կարող է ստորագրել ԵՄ ասոցացման պայմանագիրը, և նաև իր ուզած ձևով ՄՄ անդամ լինել, սա արդեն այլ հարց կլինի, բայց պետք է իմանանք՝ Ֆրանսիան ինչ պետք է ասի և ով պետք է խոսի, արդյոք Ֆրանսիայի իշխանությունները համաձայն են ամբողջությամբ Հայաստանի կեցվածքի հետ, թե ոչ, արդյոք Գերմանիան պետք է հետևի Ֆրանսիայի դիրքորոշմանը, թե ոչ, և որն է առհասարակ Ֆրանսիայի կեցվածքը: Եթե ընդունում են, որ հակասություն չկա, նշանակում է՝ խնդիր չունենք Ռուսաստանի հետ, իսկ եթե ոչ, կնշանակի խնդիր կա:

Խնդիրը Մոսկվայի և Բրյուսելի միջև է:

Ֆրանսիան չի կարող հակահայկական քաղաքականություն իրականացնել, և պետք է նկատել, որ ամեն անգամ երկկողմ հանդիպումներին դրական արդյունք է լինում: Բայց, ի վերջո, վախը պետք է մեր մարմնից, մեր հոգուց դուրս գա, պետք է հաղթահարվի: Մեր թշնամիներն են ուզում քաջալերել դա, որ մենք մնանք միշտ իրենց տրամադրության տակ՝ վախեցնել հայ ժողովրդին, որ ազատ չմտածի, մեր պատմական խնդիրը սա է: