Ֆրանսիայի հարավում, գերեզմանատներից մեկում, ես մի անգամ գերեզմանաքարի վրա տեսա տասնչորս տարեկան մի ժպտացող աղջկա լուսանկար, իսկ ներքևում կարելի էր կարդալ "Pourquoi?" (Ինչու՞ - ֆրանս.):
Ես չեմ կարող հավատալ, որ մեր կյանքը պատահական բնույթ ունի և զուրկ է իմաստից, ինչպես հավատացնում են մեզ մի քանի գիտնականներ: Կյանքը և մահը չափազանց անխախտելի են, չափազանց անողոք, որպեսզի լինեին պատահական:
Մարդն իրավունք ունի մտածելու կյանքի ունայնության մասին, այն մասին, որ կյանքը և մահը զուրկ են իմաստից, երբ նա տեսնում է, թե ինչպես է մեռնում հանճարը ծաղկուն տարիքում, տեսնում է աշխարհում տեղի ունեցող հեղակործանումները, աղետներն ու անկումները: Բայց արդեն այն հանգամանքը, որ դրանք տեղի են ունենում կյանքում, ասում է այն մասին, որ դա գոյություն ունի մի ամուր, հաստատված, անխախտելի նպատակով, որը անհասանելի է երեք չափումների մեջ սահմանափակված մեր ըմբռնողությունը:
Որոշ փիլիսոփաներ կարծում են, որ աշխարհում ամեն ինչ նյութական է, շարժման այս կամ այն ձևի մեջ գտնվող, և որ կյանքում գոյություն ունեցածի վրա չի կարելի ոչինչ ոչ ավելացնել, ոչ պակասեցնել: Բայց եթե նյութը շարժումն ինքն է, ապա դա կարող է կայանալ պատճառի և հետևանքի օրենքով: 
Եթե ես դրա հետ համաձայն եմ, նշանակում է յուրաքանչյուր գործողություն նախորոշված է: Իմ քթի վրայի քերծվածքը նույնպես նախորոշված է, ինչպես և երկնաքարի անկումը: Կատուն ման է գալիս տան շուրջը, տերևը ընկնում է ծառից, երեխան սայթաքում է: Մի՞թե այդ գործողությունները չեն կանխորոշված անսահմանության մեջ: Մի՞թե դրանց պատճառները և հետևանքները չեն մնում հավերժության մեջ: Մեզ հայտնի է անմիջական պատճառն այն բանի, թե ինչու ընկավ տերևը, կամ ինչու սայթաքեց երեխան, բայց մենք չենք կարող հետամուտ լինել իսկական սկզբին ու վերջին...

Կայքում տեղ գտած մտքերն ու տեսակետները հեղինակի սեփականությունն են և կարող են չհամընկնել BlogNews.am-ի խմբագրության տեսակետների հետ:
print Տպել